vrijdag 16 augustus 2019

Wat is Burgelijk ? en mag je dan jezelf gelukkig prijzen ?





Pageviews 78.154
16-08-2019  13.30 uur




Wat is Burgelijk ...?  (linkje)..



Het "nieuws".. ( MSM) Main Stream Media ..is bezig om ons een deel van de spiegel voor te houden.. 

De kast ..zoals vroeger de TV ook genoemd werd, wordt selectief gebruikt om een deel (ook weer selectief) ons te informeren wat "men" belangrijk vind.
Burgerlijk ..vind men belangrijk en rust ..na een dag ..week ..hard werken ..Het weekendje keuvelen over het moestuintje, die dan niet iedereen dan weer heeft.
Of een heg ..
Men heeft na dat werken  geen zin meer in de hectiek en men ontspant zich voor de buis .( ook zoiets ouds).
Wij…. (ouder dan …)..weten het wel ..het razen van alle dag.
Wij omarmen de rustmomenten die de jongeren zaai vinden ..
Behalve als je ondertussen 3 kinderen hebt en je bent blij met je drie weken “rust” op Ameland.
Wij ‘ouderen’ hebben meer “last”.. van de beperkingen van de wereld die om ons heen draait/raast.
Dat merk je pas als je “teveel”? dingen moet doen om te leven/gelukkig zijn.
(Drie kinderen en een bungalowtje op Ameland).
Even 3 weken bijtanken ..de kinderen lekker “los” laten in een semi veilige omgeving met allerlei zaken die voor afleiding/aandacht zorgen en voor de ouders …..rust.!!
Een heel  “activiteiten team” allemaal jonge mensen… aan het werk om ze bezig te houden, geregeld door de camping beheerder of anderzijds.


Het kost namelijk nogal wat ..….
LEVEN …..en hier vind je dan als opvoeder hulp en rust.
Iets anders …
Ik keek vroeger naar een nieuw item op nationale TV ..Big Brother genaamd.
“Iets nieuws”… en wat mijn aandacht trok,  georganiseerd door de MSN.
Ter afleiding en vermaak.
Brood en spelen ?
Ik ..die ondertussen bekeken wordt door veel mijn vrienden.. kennissen  als een redelijke chaoot heeft zich ondertussen teruggetrokken als kijker.
Dit is het gevolg van mijn denken ..iets wat de gemiddelde kijker ( zoals ik denk waar te nemen) minder doet ..dat denken bedoel ik dan he ?.
Niet dat U niet denkt ..maar de prioriteiten zijn nou eenmaal anders.

Ik ben een zogenaamde complotdenker ..volgens de mensen die mij “denken”.. te kennen.
Let wel ..ik vind niet alles een complot ..en daar verschillen velen van jullie van mening over TEGEN.. mij.
Iemand bekend met de benaming Geo-engineering ?
Google maar
Het wordt terloops in het programma even benoemd maar werd niet op ingegaan.
De presentator weet het vast wel ..maar dat was Off Topic en hij wilde niet op de opmerking ingaan.

Ik… zou me met wat meer “aardse zaken”.. bezig moeten houden .
En dat doe ik dus dan ook, terwijl men denkt van en zegt ..hij zit altijd met zijn hoofd in de wolken en geloofd in buitenaardsen en UFO’S en zoo…
Tja ..blijk ik toch normaler te zijn dan de meesten denken.
Het blijkt namelijk dat ¾ van de wereld bevolking geloofd in buitenaardsen.
Dus zo raar ben ik nog niet.
Kijk es eens in de spiegel hoor ik regelmatig en dan hebben ze het over mijn haar ..maar niet over hoe ik naar mezelf moet kijken.
Het oordeel is vaak al geveld.
Ben er zelf ook wel enigszins schuldig aan ..wat wordt en de samenleving eigenlijk van je verwacht ..he ?
Ondertussen ben ik degene die toch wel redelijk weet ( na 62 jaar) hoe ikzelf in elkaar zit.
Ik kijk om me heen..
Vanuit mijn “bubbel”..? de bubbel die er voor zorgt dat ik kan functioneren in deze samenleving.
Met alle  egards gebruikend om te leven zoals ik kan.
En wil?
Nee… dat is weer wat anders.
Ben je gelukkig ..zal de vraag waarschijnlijk zijn van jullie.
Zeg ik ..
Ik wel ( binnen bepaalde verwachtingen)..
En jullie ? is dan mijn vraag ..ja..?
Echt ?
Oké ..oké..
Het is persoonlijk….. “geluk”.. en beleving van welzijn.
Wie zou dat niet willen ?
En dan komt er iemand te overlijden ..
Iemand die je jarenlang over de vloer hebt gehad ..die bij je in heeft gewoond in je bed lag te slapen ..
Samen ..ja ..ja ..
Waar je dagelijks mee op pad ging minimaal  365 keer per jaar  bijna 6 jaar lang.

Nier falen ..

Teun ..!! R.I.P  15-08-2019 

Zoiets wil je toch niet kwijt ?
Mijn hart doet pijn ..en je beseft, dat al die momenten van wandelingen in weer of geen weer en de blijdschap van het leven je werd voorgeschoteld door een dartelende hond, met zijn kameraadje…. die ook maken wie ik ben, en hoe ik denk.
Elke beleving elk moment ..wordt je gevormd… je ziel wordt gebeitst.
Het draait allemaal om de liefde en het geven en krijgen in wisselwerking gevormd  door het leven ervaringen en belevenissen.
Belevenissen geprojecteerd door het leven al dan niet omarmd door jou/ons.
Heb je het kastje weer..
Het kastje….dat dient ter vermaak en informatie.
Verhalen verteld.
Fantasie verhalen verteld.
Spelletjes doet (ter vermaak) en kennis verhogend werkt.
Kennis ..dat is het toverwoord ?
Alles te weten maakt niet gelukkig ?
Als (even als kennis) de liefde ..dat “DAT” het  waar is waar het om draait..?
Waarom is er dan zoveel “ellende” ..in onze wereld ?
Jos ..het kameraadje van TEUN .
Die onrustig loopt te zoeken naar zien overleden  vriendje ..
Hij snapt er niks van ..
Samen op de foto ..

    
Dit is burgerlijkheid ?
Dit is geluk ?
Huisje boompje beestje?
Ja ..voor mij wel ..
Voor velen van ons wel .
En ook beseffend dat er meer is dan mijn huis hondje en tuin en vrouw en kinderen en werk en buren ..maar dat is wel waar ik gelukkig van wordt.
Met alles wat er bij komt.
Ja ..JIJ wel …kijkend om mij heen ( vanuit mijn veilige cocon)..zal U zeggen.
Ik ..denk ..  
En dat ..denken zou je wat minder moeten doen zegt men.
Voel wat meer ..en geniet van wat je hebt.
U hebt het nog niet begrepen ?
Voel wat meer ?
Ik voel ..het gemis van mijn overleden hondje ..
Dat wil ik niet ..maar moet er mee dealen.
Ik voel de liefde voor mijn hondje ..die nu krabt aan mijn benen en daarmee vraagt ..mag ik op je schoot zitten ?
Ik wil graag aandacht baasje ..ik ben ook alleen.
Hallloooo ..er is nog iemand hoor ..!!

IK….JOS..

Het leven gaat door .. en ik probeer met man en macht mijn denken te kanaliseren en te focussen wat echt belangrijk is .
Thuis ..vakantie ( nog 12 dagen) een heel verdrietige vrouw die haar maatje kwijt is ..m’n kinderen die nu  ook weer geconfronteerd worden met de vergankelijkheid van ons aards bestaan.
Het coconnetje koesterend ..tegen de boze wereld die ook niet echt boos is maar onwetend.
Niet dat ik alles weet ..maar denk soms meer te weten dan anderen ..
Arrogant ?
Of denkt U hetzelfde als ik ?
Of denkt U over hetzelfde als ik ?
Het leven ..de dood en de zin daarvan ?
Leven en laten leven ..is mijn devies.
Bemoei je met je eigen cocon en in wat mindere mate met die van de ander.
Dwing ze niet om gelukkig te zijn op Jouw manier ..
Omdat JIJ .. “denkt”.. het te weten.
Ik weet niks ..de ander “weet het”.. beter…..want anders ?
Jij… moet net zo gelukkig worden als IK ..want IK weet het beter.. want ik heb de “kennis”.. zegt de ander ..
Ik weet het beter en je moet luisteren naar MIJN waarheid ..

Mijn waarheid is liefde ..  het veroordelen van anderen ten spijt.
Zij weten niet beter ,,het is hun zo geleerd ..bijgebracht.

Iets wat veel mensen niet zullen kennen en nooit herkennen
Ik zou een racist  zijn volgens velen die mij postings lezen ..
Ik geef die indruk ..
Ik zou tegen ..asielzoekers zijn ..en tegen "zwarten" zijn ....mensen met een kleurtje ..


 


Tuurlijk ....



2 opmerkingen:

  1. Ik ben zo opgewonden omdat mijn gebroken huwelijk is hersteld en mijn man is terug nadat hij mij en onze 2 kinderen heeft verlaten voor een andere vrouw. Na 8 jaar huwelijk hebben mijn man en ik de ene of andere ruzie gehad totdat hij me uiteindelijk verliet en naar Eindhoven verhuisde om bij een andere vrouw te zijn. ik voelde dat mijn leven voorbij was en mijn kinderen dachten dat ze hun vader nooit meer zouden zien. ik probeerde sterk te zijn alleen voor de kinderen, maar ik kon de pijn niet beheersen die mijn hart kwelt, mijn hart was vervuld van zorgen en pijnen omdat ik echt verliefd was op mijn man. Elke dag en nacht denk ik aan hem en ik wou altijd dat hij bij me terug zou komen, ik was echt van streek en ik had hulp nodig, dus ik zocht online naar hulp en ik kwam op een website die suggereerde dat Drigbinovia kan helpen om snel terug te komen. Dus ik vond dat ik hem eens moest proberen. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me wat ik moest doen en ik deed het toen deed hij een (Love spell) voor mij. drie dagen later belde mijn man die me al zoveel jaren niet heeft gebeld me en vertelde me dat hij me en de kinderen zo erg mist, zo geweldig !! Dus dat was hoe hij diezelfde dag thuiskwam, met veel liefde en vreugde, en hij verontschuldigde zich voor zijn fout en voor de pijn die hij mij en de kinderen veroorzaakte. Vanaf die dag werd ons huwelijk sterker dan vroeger , Allemaal dankzij Drigbinovia. hij is zo krachtig en ik besloot mijn verhaal op internet te delen dat Drigbinovia echte en krachtige spell caster die ik altijd zal blijven bidden om zijn kinderen te helpen in de tijd van problemen, als je hier bent en je hebt je ex terug of je man is verhuisd naar een andere vrouw, huil niet meer, neem nu contact op met deze krachtige spreukspeler. Hier is zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com, je kunt hem ook bellen of hem toevoegen via Whats-app: + 2348144480786, BEDANKT Drigbinovia ..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben overweldigd door vreugde dankzij Dr. Ilekhojie. Mijn man verliet me een paar jaar geleden voor een andere vrouw en ik was er kapot van omdat ik hem nooit iets verkeerds heb gedaan, ik bleef achter met mijn twee kinderen en een baan die weinig betaalt. Ik gaf het bijna op tot ik online een getuigenis zag over Dr. Ilekhojie en ik besloot contact met hem op te nemen. Ik legde hem mijn probleem uit en hij verzekerde me dat ik na 24 uur een positief resultaat zal zien, verrassend genoeg kwam mijn man de dag na de spreuk terug en smeekte me hem te vergeven en beloofde nooit te vertrekken. Mijn man is nu zes maanden terug en we hebben nog nooit problemen gehad, ik ben blij dat ik niet aan Dr. Ilekhojie heb getwijfeld, want hij kan problemen zeker oplossen. Je kunt hem nu ook contacteren voor hulp E-mail: (gethelp05@gmail.com) Viber / WhatsApp: +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen