dinsdag 17 januari 2017

Rot op met je religie..






Pageviews geschiedenis
17 -01-2017        35.935




Rot op met je religie..!!

Een pakkende kop.......

Ik heb de herhaling van dit programma gezien vanmorgen.

Een veelzeggende tekst..

Tijdens mijn ontbijt en bakkie leut.

Ik was benieuwd wat voor nieuwe inzichten het mij zou brengen.

Misschien zou het iets nieuws brengen om te “OVERDENKEN”.

Misschien moet ik mijn denken en overdenkingen die ik heb op dit moment, aanpassen en bijsturen.
Daarvoor kijk ik naar dit programma/soort programma’s.

Het is een onderdeel van mijn hobby ..

( De mens  in het algemeen)..

Maar ja ..ik ben redelijk eigen_”wijs” volgens mijn vrouw.
We zullen zien.
Ongeveer 40 minuten duurde het.

Waar 2 atheïsten Flores en  Bryan, samen met een  Jodin Sheila…. en Dineke, een  christelijke blonde dame  met een paardenstaart, het grote avontuur aangaan (in het  omgaan met elkaar).

Samen met nog twee...... een  Imam genaamd Safeer, en Jan een zogezegd fanatiek christenen.

6 personen…… zes meningen.

The Fellowship of the E.O noem ik ze maar.

En dat 14 dagen lang.
Samengevoegd in 5 documentaires 5 avonden achter elkaar.
Het begint direct goed tijdens  hun ontmoeting in Amsterdam,  waar Safeer weigert om de hand te schudden van Dineke.

Zo… de toon is gezet.

Safeer die zegt.... dat hij   opkomt voor de Islam, en dat het een religie van de vrede en tolerantie zou zijn.
40 minuten duurt het.

Ik gooi ik er mijn eigen mening tegenaan de komende dagen .
U kunt ook zelf gaan kijken en Uw oordeel gaan vellen.

De pers is er duidelijk over.

LET OP ..!!
Mocht U niet willen wat U te wachten staat, en U onbevangen en zonder vooroordeel willen kijken naar het programma….stel ik voor, dat U onderstaande link niet aanklikt, maar hiermee wacht tot U de documentaire  hebt bekeken. !!!!



De intolerantie van het geloof is het volgens mij .
Of is het de intolerantie van de  mens ( in het algemeen) naar andersdenkende toe?
Kijk naar de fanatisme van Flores en zijn eetgewoontes.( als voorbeeld).



Floris ( 2 e van links) blijkt een veganist te zijn en atheïst, die zich ontzettend kwaad maakte om de besnijdenis, die volgens Sheila 
 ( 2e van rechts) "de joodse dame" iets heel mooi is .
Het is kindermishandeling volgens hem, en hij maakte zich er erg druk om.

Laten de mensen ( als ze 18 zijn ) zelf beslissen of ze een besnijdenis willen was zijn punt.
Hij had een punt. ( vind ik).
Maar ja ..ik ben geen Jood /Moslim.
Ik hoor bij mijn eigen geloof.

Ik zou zeggen ga kijken ..( als je kunt ) ..anders via uitzending gemist.
Daar kunt U gaan kijken hoe mensen “kunnen”.. worden gemanipuleerd.

Dat … in hun doen en laten en denken, ten aanzien van hun eigen standpunten, en van wat ze geloven.
Hoe mensen zich laten manipuleren om en iets doen ( zonder dat ze het lijken door te hebben) om onder de noemer van een leuk programma ( over het geloof) een keppeltje op te zetten of de schoenen uit te doen in een Moskee.

Over principes gesproken.!!!

De woorden nederigheid en  respect, kwam wel heel gauw uit de mond van Ron van der Wieken, en daagde de mensen uit om een keppeltje op te zetten.
Waarom moeten gelovigen zich altijd bewijzen ??
U kunt het gaan zien deze week ..

Deel 1

En vanavond ( 17 januari)  deel 2 van de serie van 5 die deze week elke avond is te zien op de E.O
16 t/m 20 januari // 21.10 | NPO 3

Ik zit er in elk geval klaar voor.
Door mijn dikke knie kan ik toch weinig anders ..( maar dit terzijde).
Veel wijsheid en kijkplezier want daar draait het toch om .?
Of zie ik het ( weer ) verkeerd ?



1 opmerking:

  1. Ik heb de afleveringen gevolgd ..ik heb ze bekeken en mijn mening gevormd ..ik zit zelf in de lappenmand met mijn gezondheid ( ontstoken knie) en wat kleine ander onaangenaamheden, dus ik heb me verder nog niet verdiept in de uitkomst van de uitzendingen ten aanzien van mijn kijk op de mens zijn geloof en in het algemeen en de eventuele inzichten die ik heb gekregen door naar deze docu te kijken ..( wordt vervolgd)..

    BeantwoordenVerwijderen