zondag 5 mei 2019

Het eeuwige leven ..van Jan mulder






Pageviews  
05-05-2019 14.10 uur 75.223







Het eeuwige leven…. Van Jan Mulder.

Ik heb vandaag de eerste aflevering bekeken van de uitzendingen reeks van Jan Mulder geheten “het eeuwige leven van..  “..


Ik zie de blauw link boven.. en zie en besef opeens,  dat het uitgezonden is op 26 april… de dag dat ikzelf  62 werd. (1957).

Jan begint nerveus te worden over zijn “beperkte”.. tijd in onze fysieke wereld, hij is tenslotte al 73.

Tijdens deze eerste uitzending komt hij er achter dat volgens de “huidige” wetenschap  diegene die nu onder de 40 jaar is onsterfelijk kan worden.
Grote schrik bij Jan ..hij is tenslotte al 73 .. vist hij achter het net ?
Gewoon domweg pech … te vroeg geboren ?

Sjips..

Balen ..

En heb ik potentieel meer kans dan Jan om dit ook te kunnen bereiken ?
Ik ben tenslotte 11 jaar “jonger” ..dan Jan.

Dat onsterfelijk zijn in de nabije toekomst door middel van vergevorderde moderne technieken
Technieken die het mogelijk gaan maken om jezelf te uploaden in wat men noemt de Cloud, is absoluut geen waanidee en technisch mogelijk volgens Ian Pearson, een Engelse wetenschapper in deze uitzending.


Stel je eens voor dat zoiets mogelijk, en dat dit binnen 30 jaar kan .
Je ziel/het zijn/ego/ik ..uploaden naar de Cloud ..

Stel je eens voor …

De mogelijkheid tot onsterfelijkheid, uitgevoerd door middel van moderne techniek.
De implicaties van dit gegeven en het filosoferen daaromtrent.

Dat... doe ik dan weer.

Stel je eens voor…

STEL JE EENS VOOR …!!

NIET MEER DOOD GAAN …EEUWIG LEVEN..,
 wie wil dat nou niet ?

Nou Reneetje ….IK.. !!! wil dat niet… IK… heb daar geen behoefte aan, en dat zullen velen van jullie zeggen… vermoed ik.

En ik vermoed ook, dat velen dat in een opwelling zeggen en er verder nog niet dieper in zijn gegaan “via hun gedachten”.. 

Het wegdrukken van de gedachten dat we allemaal ooit zullen sterven.
Het is te eng ..dood gaan ..DOOD ENG.

Het voorbij zijn… afgelopen… uit…. Basta!!

De gelovigen zullen zeggen: het is helemaal niet erg.

Want dan gaan we naar de hemel... terug naar huis, het huis van onze god ..”schepper”.. waar we vandaan komen.

Hoe komen ze daar nou bij ?
Nou ..dat hebben zie hier " Statenbijbel online  "..  vandaan ..
De ziel sterft niet en gaat naar de hemel ..of naar de hel ..
Meer smaken hebben we niet volgens het geloof.

Nou ..het is iets genuanceerder beste mensen ( mijn idee) .. maar daar komt men zelf dan wel achter.

Volgens velen is het alleen maar  zoet en het bitter wat er is opgedaan in je leven op onze aarde.

Dat weer  in wederzijdse interactie met je medemensen “zielen”..
Door het al dan niet goed en slecht te doen.

Het zijn begrippen die niet zonder elkaar kunnen bestaan volgens het geloof en wordt uitgebeeld met het bekende Chinese TAO symbool.

(Het universum; alles wat er is en niet is)..



Yin en Yang
ENERGIE ..!!!
Oneindigheid voor altijd.



Nou ben ik gisteren weer met de neus op het feit gedrukt dat het leven eindig is.
Mijn buurvrouw Ria is overleden op 4 mei 2019 en zou op 9 mei 61 jaar zijn geworden.
Het mocht niet zo zijn.

Het gebeurd steeds vaker dat mensen in  mijn nabije omgeving komen te overlijden.
Het komt voor mijn gevoel steeds dichterbij. 

Of verbeeld ik me dat ??

Het betreft nu al mijn buren ..”wanneer ben ik aan de beurt” .?
Ben ik… omdat ik ondertussen ook al 62 ben me steeds bewuster van het eindig leven ?

Weer heel erg op het feit gedrukt dat het leven eindig is door het sterven van Ria ?

Ik merk dat ik “gevoelsmatig” regelmatig in tijdnood kom.
Steeds vaker heb ik dat gevoel.

Is dat “IETS” wat alleen in mijn hoofd zit ?
Het WETEN dat mijn lichaam het op “relatief”.. korte termijn het zal begeven ?

Door de ongemakjes, zoals in de eerste uitzending van Jan die ook door hem ook worden  ondervonden? 

Slijtage aan het “mechaniek”…het steeds slechter wordende lichaam waar hij zo aan gehecht is.

Hij niet alleen trouwens.

Het lichaam.. wat zonder jouw/onze aanwezigheid  niet kan functioneren ?.

Mijn vrouw is voor haar vriending een soort  mantelzorger geweest de afgelopen maanden voor Ria, met nog enkele dierbaren.
Na het overlijden is ze gaan kijken naar haar.

Ria is weg…… vertelde ze aan mij.

Goh… wat ben ik blij dat ik vanmorgen nog bij haar ben geweest ..toen was ze er nog ..vertelde ze.

Een wolk van liefde had zich gemanifesteerd in en over het huis de laatste maand.
De wolk van liefde zat als een stolp over het huis.
Bescherming ..liefde..

Dezelfde wolk “energie”.. die Ria weigerde los te laten en sterkte gaf in strijd tegen haar dodelijk zieke lichaam.
Uiteindelijk gaf haar lichaam het op en is ze s ’middags om 14.15 uur overleden.

Stel je eens voor …

Dat Pearson gelijk krijgt/heeft.!!
Dat men in de nabije toekomst jou/mijn/jullie/onze zielen kan uploaden naar de Cloud  zou dat niet geweldig zijn ?

Stel je eens voor …

Dat wij met zijn allen ..in ons bestaan  in dit TAO universum uitgebeeld als Yin en Yang….  een onderdeel zijn van een technisch uitvloeisel van een technische “beschaving”.. die al miljarden jaren  bezig is om HUN computer  ( CLOUD).. draaiende te houden.

STEL JE EENS VOOR ..!!!

Dat wat Pearson verteld, gewoon het logisch gevolg is van een ontwikkelingsproces, die oneindig doorgaat als een cyclus en steeds weer opnieuw gebeurd ?
Dat dit al ontelbare keren is gebeurd ? 

Stel je eens voor ..

Dat Ria… en verder alle “overleden” zoals mijn ouders mijn zus vrienden en kennissen, hun  zielen gewoon teruggaan naar de Cloud ..waar ze vandaan komen ..omdat DAT hun huis is geworden en voor mijn begrip dat altijd al is geweest ?

Daar bewust van ?

STEL JE EENS VOOR ..

Dat het “bewijzen” van leven na de dood geen vraag meer hoeft te zijn maar een feit?
Door wetenschap/en techniek ?

Stel je dat eens voor….?

En ..ik vind …dat de ontelbare bijna dood ervaringen opgedaan door mensen die zeggen aan de “andere”.. kant te zijn geweest dat zoiets onomstotelijk bewezen kan worden ..en technisch aantoonbaar is ? 
 (linkje)



Is men …ook  Jan Mulder dan niet meer bang voor het sterven ?


Voor de De dood ?

Zij …die een bijna doodervaring hebben “overleefd”  zij overtuigd en absoluut niet meer bang om dood te gaan.
ZIJ WETEN ..!!  dat de dood niet bestaat.
Tijdens de ervaring met hun overleden ouders hebben gepraat ,,overleden vrienden hebben gesproken ..en met GOD …
(linkje) ..

Een hemel vol liefde.
Een PLEK vol liefde..

Stel je eens voor ..een HEELAL vol liefde …waarom is er dan zoveel ellende en haat op onze wereld ?


Goeie vraag ..

Een vraag die wordt beantwoord op het moment dat je terug gaan naar de Cloud ..
Het moment dat jouw sterfelijk lichaam zegt ..bekijk het maar.. ik trek het niet meer.
Jij je totaal niet bewust  wat er gaande is ( denkt men).
Grote paniek ..ik ga dood .

Terwijl velen berusten ..en allerlei signalen hebben gekregen in hun leven dat het niet erg is om te sterven.
Het weten.. en soms twijfelend tot op het laatste moment .
Tot je opstijgt…en liefdevol wordt ontvangen door moeder .. vader.. vriend of anderzijds  en begeleid naar de Cloud.
Naar huis.
Naar oneindigheid .!!

Voor Jan ..is het een mooie tijdverdrijf  in zijn stoffelijk bestaan  en is een voorbeeld wat zich afspeelt en menigeen z’n hoofd.
Hij kan menigeen bewuster maken ( door middel van wetenschap/en techniek) ..wat kerkgenootschappen al jaren vertellen.

Het werd alleen niet begrepen.
Over 30 jaar (Pearson) ..is het zover.
De ziel uploaden naar de Cloud.

Ikzelf vermoed dat het al eerder kan.
Mocht het niet zo zijn en technisch niet lukken in deze tijdspanne hij… Jan en ik ..en Ria  en vele anderen zouden de boot missen of hebben gemist ?
Dacht het niet …
Ook wij gaan naar huis  DE CLOUD ..en velen zijn ons voorgegaan.

Stel je eens dat eens voor ..


Dat de som van alle zielen gekoppeld aan elkaar als oneindige energiebron diezelfde God is waar velen in geloven ?
Is dat een domme gedachten ?

Domme vraag ?
Zal op deze domme vraag…. ( je weet het antwoord al René),
Jan een/het antwoord geven ?

Stel je het eens voor..

Gewoon een keer overdenken zou ik zeggen ..
En dan nog een keer ..en nog een keer en nog een keer.!!

Mocht je de draad kwijtraken in de chaos ..gewoon dit stuk overnieuw lezen ..en opnieuw overdenken ..lezen proberen te begrijpen waar ik.... en Jan.... en vele miljoenen/miljarden  mee bezig zijn.
En dan de denk/knop uitzetten en lekker genieten van het leven het leven van elke dag hier ..in deze realiteit.
Terwijl je eigenlijk met duizenden vragen blijft zitten.


Ik  ga met interesse kijken naar de 2e aflevering ( en de rest)   hoe hij het “verhaal”.. een plek geeft in zijn huidig denken.

Ik vermoed dat Jan een stuk rustiger is geworden en ik ben benieuwd hoe hij nu over "de dood"..denkt.
Vriendelijke Groet..
René




Geen opmerkingen:

Een reactie posten