woensdag 29 juni 2016

Buschauffeur ? Ik had brandweerman moeten worden..

Vroeger speelde ik veel op straat .
Net als de meesten van ons.

Ik had een overbuurman (Sterenberg) en die was buschauffeur bij wat tegenwoordig of nog steeds Deiman Tours heet in Winschoten.

De keer dat hij me oppikte in de Plantsoenweg in de buurt van de  huishoudschool, om de bus te gaan parkeren in de Lindenlaan,  ( dat gebeurde toen nog gewoon), heeft veel indruk op mij gemaakt.

Ik geef de man Nu dan ook de "schuld" van mijn "foute" keuze ?? om uiteindelijk buschauffeur te worden.

Het bewust tussen haakjes plaatsen van de woorden foute en schuld..

Men maakt keuzes anders staat men stil.

Nou lees ik iets op teletekst wat mij zeer verdrietig maakt.



De brandweer mensen gaan wachtdiensten draaien .

Niet het feit dat men dat doet , maar dat men in actie komt om te protesteren dat men pas op 62 jaar met pensioen mag  en dat ....!! verbaasde mij .

Protesteren dat men PAS op 62 jarige leeftijd met pensioen mag ?

WAT HEB IK VERKEERD GEDAAN .?

Ik wilde vroeger ook bij de brandweer.

Ik wilde ook piloot worden.

Ik wilde graag schilder worden.( net als Mark).

Nou ben ik eigenlijk toch iets van een “piloot” geworden.
Ik doe iets wat veel mensen nooit zouden willen doen .
Heb ik de verkeerde keuze gemaakt ?

Het…laagvliegen door de stad ..( dat zegt men)..en dat met bussen  van 12   tot 25 meter. onverantwoord en stapel gek . ( zegt men) is een grote uitdaging en zeer intensief, en men zou betrokken zijn bij vele ongelukken en onveilige verkeerssituaties ( zegt men)..

Gelukkig blijkt het tegendeel waar ..men is uiterst voorzichtig en houd rekening met alle weggebruikers.

Nogmaals…voor een ieder die er anders over denkt.
Men ( de buschauffeurs)   zijn uiterst voorzichtig en houd rekening met alle weggebruikers.

Even terug te komen bij de baan die het niet is geworden… Brandweerman.
Men gaat op pensioen als men 55 is ?
Begrijp ik dat goed ?
Men protesteert omdat men doormoet tot 62 ?
Wat is er mis in dit land ?
Wat is er mis met mijn keuze ?
Buschauffeur .?

Waarom moeten mensen ( IK DUS OOK)  doorwerken tot hun 67e ?
Wat zijn de privileges van de brandweerman, zodat HIJ/zij dat niet hoeft ?

55/62..!!

Iets… waar men zich “terecht” druk om maakt als brandweerpersoneel ?

Hoe komt het dat men na 40/45/50 of meer  gewerkte jaren, MOET doorwerken tot zijn minimaal 67e ? ?

Dat …als ik door de stad rijd  ( en Ommelanden) elke keer dezelfde mensen zie lopen rijden fietsen ..van een jaar of 30+ ?

Jaren lang ..OMDAT MEN  ( bij aanspreken) WERKELOOS blijkt te zijn  …letterlijk al jaren lang.

Terwijl  de pensioenfondsen letterlijk smoren in het geld.?
Opgebracht Nu al meer dan 70 jaar ?

Met IN KAS 1400 miljard euro ?  Lees….. Veertienhonderd MILJARD euro.

Dat is 3 keer meer dan de gehele staatschuld van Nederland.



                           Er zou niet genoeg IN KAS ZIJN ..?
                                          Ammehoela !!!

                                           LULKOEK.

Men is gewoon te beroerd om de oudere werknemers met pensioen te sturen ( dat kost namelijk geld).
Men vergeet dat als men de mensen “weer” met de fut  cq pensioen sturen/ of de mogelijkheid er toe geven  er honderdduizenden banen vrij komen.
Let wel niet iedereen wil stoppen met werken.
Er zullen veel Werkplekken vrijkomen en deel werkplekken.

Banen die mensen die nu in de WW zitten, uit hun werkeloze situatie zullen halen.
Met veel POSITIEVE dingen als gevolg.

Men kan weer aan het werk ..Men kan dus WEER WERKEN voor hun geld.

Men heeft meer te besteden.
Men kan een lening krijgen .
Men kan weer  consumenten dingen kopen… 

DUS GOED VOOR DE ECONOMIE.

Betaald door de ondernemers ..
Geen uitkeringen meer maar een salaris
Betaald door het pensioenfonds ( indirect).
Waar de pensioen gerechtigde tientallen jaren voor heeft gewerkt.

Maar....de grote bazen en bedrijven …"Lees kabinet".. houden (incluis het ABP)  de  financiële deur dicht.

De grote baas heet Dijsselbloem  (zo gedraagt hij zich).
Ondertussen ijvert hij zich om de elite/banken  van Nederland en Europa en zelfs over de gehele wereld ten gunste te zijn.
Banken die in handen zijn van een paar achterlijk rijke families.

Ook blijkt het “INSTITUUT” ABP 25% van zijn premie-inkomsten te souperen en te gebruiken voor zichzelf.
Zie dit bericht uit 2014.

De salarissen van de kopstukken en hoger personeel zou structureel naar beneden moeten  zouden ( tot beneden de Balkenende norm.
Lees  uitsnede betreffende artikel en de gevolgen voor de pensionhouders.

“De salariskosten van de bestuurders van vermogensbeheerders zijn bijzonder hoog.
Dit klemt omdat vermogensbeheerders feitelijk geen private partijen zijn, zoals zijzelf lijken te denken.
Vermogensbeheerders als APG zouden op de markt niet overleven.
Zij zijn met langjarige contracten ‘preferred supplier’ van fondsen die met de verplichtstelling en fiscale vrijstellingen de facto publieke instanties zijn.
De Balkenendenorm zou moeten gelden.

Verlaging van de kosten leidt ook tot substantieel hogere uitkeringen…!!
Een structurele daling van de (salaris)kosten met ongeveer 10% zou het mogelijk maken om pensioenen structureel te indexeren (voetnoot 1). …!!!
In een tijd waarin het kabinet ambtenarensalarissen bevriest, lijkt een dergelijke kostenreductie op voorhand niet onredelijk.
Hoog tijd dus dat de AFM  “Autoriteit Financiële Markt” nog eens aandacht vraagt voor de kosten.


En wij maar inleveren..!!

Wij DE 99% als slaaf van die 1e%  zoals Occupy riep/roept.
Wie is er nou gek ?

Uit de EU direct ..?? Dat is een Eutopia.

Omdat de ondernemende Nederlander schijnt te zijn geboren om over iemand anders ONZE ..!!!  zijn rug  HEEL VEEL geld te verdienen.
V.O.C mentaliteit …Toch ( even Balkende citerend).

Men gaat vechten voor ZIJN geld ..( wat eigenlijk ons zuur verdiende door hard werken geld is) want zij hebben de macht ( het geld) in handen.
Engeland koos voor een BREXIT..
Men wil uit de ijzeren vuist van Brussel.
Met een eigen munt de Pond.

Men heeft gekozen voor vrijheid, en de “vrienden” van Europa zijn nu hun vijanden geworden.
De ELITE van Europa zullen hun huid ( ons gestolen  geld) duur verkopen.
De waarde van de pond is per direct met enkele 10 tallen procenten gedaald.

Elite Europa is…DENK IK.. zelf instaat om er een oorlog om te beginnen.
Bespaar het ons, maar het zou niet de eerste keer zijn
Het uitbuitsysteem moet gehandhaafd blijven en daarom blijven we in de EU..

Voorlopig moeten we werken tot onze 67e  
Behalve de brandweer mensen die moeten tot hun 62e  ?

Snapt U het nog ..?
Snapt U het ietsjes beter ?

Ik ben gek ..en het valt allemaal WEL MEE ?
Nou ..ik moet 8 jaar langer werken ( tot mijn 67e )
Terwijl ik eigenlijk wel zou willen stoppen..
Of zelfs wel willen halveren ..!!

Ruimte maken voor de 30 jarige.. die staat te smachten om werk.
Met dien verstande als U het zo laat verdergaan U zelf zal moeten werken tot misschien wel Uw 80e jaar.

Er is op mijn werk bij QBUZZ  een ( ouder) personeels- ontziende oplossing bedacht.
Het is een zogenaamde 60+ regeling.
Daar mogen chauffeurs die 60 jaar zijn ..gebruik van maken.
Men kan minder werken per week/maand.
2 dagen per maand ( zou bij elkaar 24 per jaar worden).

Voor mij geld dat volgend jaar april 60e  verjaardag  ..en de regeling kost mij plusminus 100 euro per maand.
Daarvoor dus 2 dagen minder werken.
De dagen worden dus verdeeld..fifty/fifty.
IK lever dus in ..1/1 en de baas dus ook .
Krijg er wel wat voor terug.( maar betaal een groot deel zelf).

Ik kan het wel missen, en heb het er wel voor over ..maar 100 euro is veel geld. (fl. 220.37)
Ik betaal 100 Euro zodat een jongere werkeloze (27 jaar)  uit eigen zak zodat hij of zij eerder aan het werk kan als buschauffeur.
Wat ik niet werk zal een ander moeten opknappen ( anders komt er geen bus toch).?
Solidair heet dat.
Vraag ik me toch af waarom het ABP er niets mee wil doen .
Daar zit AL mijn ruim 40 jaar opgebouwde pensioengeld.
Deze regeling is tussen ons en de baas.

Men zit er niet voor ons maar voor zichzelf zo schijnt het.
De salariëring is gigantisch.



Zo IS het en niet anders ..ten koste van de ABP ers.

Ten koste van de 30 jarigen en ONS/MIJ de 60 plusser… teren op MIJN/ONS zuurverdiende geld..

MAAR er flikkert ergens in het duister een heel klein lampje..
Een lampje van gerechtigheid ..en lampje die een groot licht MOET worden.

Er wordt gesproken ..nee gefluisterd  over herintreding VUT Regeling..!!

Misschien dat de jongeren eerder weer een kans krijgen
Misschien mag ik eerder stoppen met werken .

De SP zegt dit.:

DEN HAAG - De SP wil dat de VUT weer wordt ingevoerd, zodat jongeren meer kans maken op een baan. Tweede Kamerlid Sadet Karabulut heeft dat donderdag voorgesteld in een rapport over het aanpakken van de jeugdwerkloosheid.
''Er moet gezocht worden naar mogelijkheden om ouderen vroeger uit te laten treden. 
Als leidraad zou hierbij de regel moeten gelden dat als een oudere eruit gaat er één op één een jongere wordt aangenomen'', schrijft ze.


We blijven hopen voor een EERLIJKER beleid
En niet de eeuwige V.O.C mentaliteit van Winst maken en op je (ons) geld gaan zitten …ABP…en vazallen kabinet.


Ik wil  zien dat de 100 euro die ik_ZELF  betaal, door het ABP wordt betaald, of via het Bespaarde WW geld van de ex/werkeloze.
Schuif het geld maar heen en weer tussen de instanties..
NIET OVER en TENKOSTE van  MIJN RUG die wordt er na 45 jaar werken niet beter op.



Ik wil dat iedereen die 40 jaar heeft gewerkt met pensioen moet kunnen.
Ik steun de actie van de Brandweer dan ook volledig ..want men zal alles van jullie afpakken ..net als van de andere (oudere) werknemers.
Doorwerken ten koste van de jongeren.
Ik had voor brandweerman moeten kiezen.
Dan was ik nu 4 jaar met pensioen.



1 opmerking:

  1. Vandaag is door het centraal plan bureau bekend gemaakt dat een ieder ( WERKENDE) met pensioen mag op zijn 67e verjaardag.!!! Er komen alleen gewoon 3 maanden bij ..!!

    Geboren na 1954? Dan drie maanden later AOW

    ( De AOW-leeftijd gaat verder omhoog. In 2021 is de pensioenleeftijd nog 67 jaar, in 2022 wordt dat 67 jaar en 3 maanden. Deze verhoging raakt iedereen die geboren is na 1954.

    Door: Gijs Herderscheê 31 oktober 2016, 06:50 ).!!

    linkje ..( kopiëren en in Uw browser plakken)
    http://www.volkskrant.nl/binnenland/geboren-na-1954-dan-drie-maanden-later-aow~a4405555/

    BeantwoordenVerwijderen