zaterdag 23 juli 2016

Midas Dekkers Thijs v d Brink Adieu God ? Geestelijk gestoord de gelovige ..



Zit ik hier te zappen ..( zaterdagmorgen 
23 -07  ) en kom alleen maar ellende tegen .
Schietpartij hier... schietpartij daar ... met minstens 9 doden in München en tig gewonden door een 18 jarige Amok maker ..bomaanslag hier.. amokmaker daar ..

Tjonge ..Tjonge..wat een fucking World leven we in.

Amok veroorzaakt door het geloofsdenken .
Door een geestelijk gestoorde zoals Midas zou zeggen.

Hij... die ( door mij... en door wat hij verteld over zijn leven)  ook geestelijk gestoord is geweest, tot zijn "puberteit".
Mijn "logische" conclusie!?
Zie onderstaande link waar het interview met Thijs.
 


Waar een een geestelijke indirect aan hem duidelijk heeft gemaakt dat hij ( de geestelijke) ook niet geloofd.
Vanaf dat moment is Midas de wetenschap in gegaan.
Met een open Frame ( ik zou zeggen Denk Raam ) zijn verdere leven heeft vervolgd.
Op de wetenschappelijke manier ..vanuit het denken en wat minder vanuit het hart.
Het maakt niet echt uit ( voor de verstokte gelovige) wat men ook over ZIJN of HAAR geloof vind.
Men ..is overtuigd van hun Hart/HUN ..gelijk.
En het Denken..? daar is men mee gestopt... zo lijkt het.

Want welk een beetje ( zichzelf) respecterend  politieke  partij noemt zichzelf:  Denk ?



Nou.... diegene die het fanatiekst zichzelf op de borst slaan dat "men" tolerant moet zijn naar anders Denk_enden.
Zolang men maar Denk als Denk..
De ware gelovigen dus .
De echte ..
DE partij die openlijk voor Erdogan zijn WAANZIN is..
En elke dag maakt deze partij meer slachtoffers.

Sylvana Simons bijvoorbeeld.
Maar zij "ZIET".?  het ook anders dan anderen, anders dan ik tenminste ..

En anders dan de "Leiders "van Denk ..die daar dankbaar gebruik van maken, en de naïviteit ( het gebrek aan denken) van Sylvana misbruikend voor hun eigen agenda.


Let wel ..eenieder die een geloof aanhangt hangt ZIJN/of Haar geloof aanhangt moet dat helemaal zelf weten.
Maar ...
Eenieder ander die OOK "DENK-T".... moet exact hetzelfde geloven, anders krijgt men binnen NO TIME een conflict.
Men verdwijnt anders zachtjes via de zijuitgang en moet het toneel verlaten.
Niet goedschiks ?? Dan maar kwaadschiks.
Kijk naar hem..
Hij ( Erdogan) die gelooft dat de halve Wereld zijn kop wil laten rollen.
Goh ...hoe zou dat nou komen Erdogan ?
( Na de "mislukte"..?  staatsgreep in Turkije)

Het probleem ligt dus bij het geloof.
Het probleem ligt dus bij de macht.
Het gevecht om de macht.

Al duizenden ..nee...zolang de mens er is .
Hoelang dat dan  weer is is wel duidelijk ( volgens de gelovigen).
En iedereen die anders "Denkt"..is gek.
ZUCHT...
En dan ik .. buschauffeur uit Groningen ..
Ben ik dan slimmer dan die Midas ?
Ik hoor jullie ( de anders denkenden ) al stikken van het lachen.
Jij slimmer dan Midas Dekkers.

Tuurlijk Rene ..tuurlijk ..

Ikzelf vind/DENK ..dat WIJ... Midas en Ik.... en nog een heleboel mensen meer dan alleen ons tweetjes, beter af zijn dan de anderen.

Wij DENKEN...buiten onze Frame/raamwerk en overzien meer.
Ik typ bewust niet "HET GEHEEL" ..

Want Ik weet het ook niet.

En daarin zit de winst ..
De winst van de niet/of minder gelovige.

Wij ( men noemt ons Atheïst )
  kunnen accepteren dat IETS van wat men gelooft..wel eens FOUT zou kunnen zijn.
Ik kan het dus mis hebben met het FEIT wat de gelovigen 
( in doorsnee)  geloven.
Ik bedoel ze konden wel een gelijk hebben.
T'jah ...
Ik ben namelijk  niet overtuigd, terwijl zij ervoor willen sterven.
Zegt Midas in het interview er is er maar één echt belangrijk in je leven..
Dat ben jezelf..
Je bent er maar  één keer en die ene keer moet je goed voor jezelf zorgen.
Dus NIET je opofferen voor de ander.
Je mag wel iets doen voor een ander natuurlijk , maar het moet niet ten koste gaan van je eigen leven.
Daar wordt je ongelukkig van.
Of maak je anderen mee ongelukkig.
Dat gaat er bij de verstokte gelovige niet in.
Hun geloof ( noem ik specifiek het moslim geloof) staat alles in het teken van HUN god.
HUN ..god
Letterlijk hun hele leven en "Denken" staat hun god voorop.
Waarin het doel schijnt te zijn dat iedereen moslim MOET worden.
Hoezo vrijheid van godsdienst ?
Andere godsdiensten ontvangen andere "denk"beelden van wat je als gelovige moet doen ..of juist laten.
Men is in de regel net zo overtuigd van "het"..hun geloof dan de moslim.
Zo heb je regelmatig mensen aan de deur die jou willen redden .
Vroeger was hun manier van geloofsbeleving storend voor de "andere" partij.
Met als gevolg als men de deur wou sluiten, er regelmatig een voet tussen werd geplaatst.
Tegenwoordig hoor je dat nog weinig ..deze "manier" van geloofsoverbrenging werkte juist averechts.


Ook gaan de geloven steeds met "HUN" tijd mee.
Elk geloof heeft een positieve en negatieve geschiedenis.
Het mag U wel duidelijk zijn dat van alle geloven op dit moment de 
moslims er slecht vanaf komen.

Goh ..hoe zou dat nou komen ?

Dat heeft te maken met liefde ..
Liefde vanuit het geloof ..
De moslims roepen steeds in het openbaar dat het moslim geloof het geloof is van "onbaatzuchtige"..?.. liefde.
Nou direct maar doorstrepen dat onbaatzuchtige.
Deze godsdienst vraagt ( uiteindelijk)  het ultieme wat een mens kan geven ..
Zijn eigen leven ..
Alles voor een Tiran die miljoenen... nee... ondertussen door de eeuwen heen miljarden ? "mensen" het leven hebben gekost.
Gestorven voor een dubieus verschijnsel waarin  men gelooft.
Waar men voor wil sterven .
Het beste van wat men heeft geschapen ervoor wil opofferen.
Jezelf..
Een Atheïst of ongelovige zoals velen zullen zeggen, is betrouwbaarder dan een gelovige.
Deze zal ( als excuses voor welke god dan ook) zichzelf nooit opblazen in de trein.. tram.. bus..vierdaagse  of welke winkelcentrum dan ook.  
Zwart WIT verhaal He ? 
Terwijl ik weet dat er 7 miljard varianten ( ongeveer)  zijn van het geloof 
op deze wereld.!!!
Praat ik niet eens over de miljarden werelden in het heelal ..waar het stikt van intelligentie en dommigheid.
Ach ..dommigheid mag ik zoiets niet noemen.
Onwetendheid heet zoiets.
Op onze planeet schijnt de domste/onwetende soort te wonen.
Men kan er weinig aan doen ..
Of misschien toch wel ?
Komt de god van de Jehova's ons redden straffen ?
Komt de god van de christenen ons redden straffen ?
Komen diegene die "geloven"..in hem ..in de hemel ?
Komen diegene die niet geloven in de hel ?
Ik weet het niet ...
Ik zie het wel...als mijn tijd is gekomen ..
Ik "DENK".. dat we allemaal hetzelfde zijn, en dat we allemaal naar dezelfde plek gaan mochten we te komen overlijden.
Of je nou gelovig bent of niet.
Ik hoop het ..
Voor de rest dat ik hier ben ..( deze aarde) zorg ik ervoor dat ik in mijn leven anderen zo weinig mogelijk beschadigd.
Ik probeer dat tenminste ( voor zover ik weet)
Want elke situatie heeft meerdere kanten.
Ik doe mijn best ..
Nou de gelovigen nog .
Jammer dat ze niet beter weten.
Let wel ..
IK WEET ..niks meer en niks minder dan de ander mijn excuses alvast ..als mag achteraf blijken dat bovenstaand verhaal voor geen meter klopt.
Ik wist niet beter ..
Net als Midas Dekkers..net als de Paus net als Norman ..
Norman ...?
Onderhoudende video over  Denken ..in de ruimste zin van het woord...of het gebrek er aan.....


tip..
Koop een spiegel ..en DENK ....!!
Kijk kritisch..
Nogmaals ..DENK ..
Het gevoel komt dan vanzelf..

Prettig weekend ..allen ..

René  














  







Geen opmerkingen:

Een reactie posten