Pageviews geschiedenis
59.217 27-08-2017 13.55 uur
59.243 28-08-2017 21.45 uur
59.243 28-08-2017 21.45 uur
Goh ..alweer zondag ..
Nog 1 week
en ik moet weer aan de bak zogezegd .
De vakantie
dagen vliegen( zoals altijd ) om.
De bak ..
Inderdaad
De bak ..
Al vanaf
1982 met plezier hoor.
Begin het
toch wel te voelen in m’n botten ..
Maar ik
klaag niet hoor ..ik ( denk) dat ik mijn pensioen wel haal.
Wat er die
dagen er na gaan gebeuren zien we dan wel weer.
Het pensioenfonds
hoopt op een snel heengaan heb ik het vermoeden.
Maar toch
..blij met m’n dagbesteding ( buiten de vakanties)..maar nog meer met de dagen
in de vakantie.
Een soort
van mini pensioen..
Effe ruiken
..en dan weer werken.
Weer geconfronteerd
worden met de uitdagingen van een enerverende stad zoals
ik Groningen ervaar, en de gevaren die elke dag weer voor mijn bumper komen opduiken.
En dan effe
wachten ..soms babbelen ..oplossen ..in overleg met de centrale ..door omrijden
enz, maar meestal na een paar minuten
gaan we weer verder.
De
vertraging ..los ik wel op ..( of niet).
Jammer dan ..
Vroeger maakte
ik me er druk om. .
Gelukkig
hebben we dat afgeleerd.
Je krijgt er
alleen maar gezondheidsproblemen van.
Ik doe het
wel goed ..( dacht ik) en de meesten zijn blij met mij, tenminste dat
hoop/vermoed ik.
En dan komen
ze binnen de andere bestuurders ..
Niet die op
de fiets ( die mogen buiten blijven) en brommers, maar de bestuurders van onze
stad.
De gemeente
ambtenaren die na de baan van hun leven ( na 40 pensioenjaren met pensioen was
hun beloofd ) te hebben gevonden, die met een zwaar gemoed
dagelijks naar hun werk gaan.
Namelijk ….
Men moet
opeens zomaar 10 jaar doorwerken.
Afgeschaft
..( VUT) vanaf 57 jaar met pensioen, opgehoogd naar 67+
Het lijkt
wel of ze niets goed kunnen doen.
En ze krijgen
het wanbeleid van een paar EGO’s de in
de pikorde net even een trede hoger staan niet uitgelegd aan de bevolking.
Da’s lullig.
Ik maak als
werknemer in de NUTS branche ook een onderdeel uit van een publieke baan.
Een verantwoordelijke baan..
Dat houd in
omgang met mensen in hun dagelijkse leven en ( regelmatig) beslommeringen.
Vanaf 1982 op deze stoel elke ( werk) dag bezig zijn met
mensen en uitleggen ..waarom ..dit ..en waarom dat.
Ik ben
tegenwoordig vaak bekaf.
Het is net
of de mensen me niet meer begrijpen of niet verstaan.
Voorlopig
heb ik er moeite mee dat er zo gemakkelijk wordt omgegaan met allerlei
regeltjes ( in deze branche ) terwijl verder niemand zich aan deze regeltjes
schijnen te houden, of moeten houden.
Behalve het personeel.
Behalve het personeel.
Men ( ik) wordt er een beetje fatalistisch van.
Ik doe m’n
best om stres te vermijden .
4 september
zit ik weer achter het stuur.
Ondertussen
de veranderingen proberen in me op te nemen zodat ik goed beslagen ten ijs kom als
de honderden/ nee duizenden vragen op mij en m'n collega's worden afgevuurd .
Waarom dit
en waarom dat.
Ik/wij geef ze
zo goed als het kan antwoord en als ik er even niet uitkom verwijs ik ze naar het
OV bureau.
En zeg:
Non mi
incolpa
مرا سرزنش نکن
Bliuw my net
Tadeln Sie mich nicht
non mihi
culpam
Ne me blâmez
pas
Don’t blaim me.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten